czwartek, 27 grudnia 2012

Pearls

Hello!
Magiczna liczba wczorajszych wyświetleń strony - 76. Love you all 4 that :) Napisałam już o jednym z pomysłów Coco Chanel czas omówić kolejny rewolucyjny pomysł projektantki. Nigdy was nie zastanawiało, że jest ona często fotografowana z perłami. Nie jest to bez znaczenia.




Perły zostały odkryte około 5 tysięcy lat temu. Już wtedy były uważane za cenne ozdoby. Modę na perły zapoczątkował Aleksander Wielki. Tak piękne i rzadkie ozdoby stały się bardzo drogie. Ich sztuczne odpowiedniki nie są wymysłem naszych czasów. W około 1630 roku stanowiły one podstawę kobiecej biżuterii. Zastanawialiście się kiedyś jak się je wykonuje? Drobne szklane kuleczki są wypełniane woskiem a następnie lakierowane jednak w obecnych czasach często są wykonywane z plastiku. Jeśli kiedyś będziecie chcieli sprawdzić czy posiadacie prawdziwe skarby wystarczy upuścić je na ziemię. Prawdziwa ozdoba odbije się od powierzchni na przynajmniej połowę wysokości z jakiej została rzucona. Coco Chanel odkryła sztuczne perły i sprawiła, że stały się ozdobą milionów kobiet na świecie. Jej pierwsza surowa mała czarna była ozdobiona jedynie długim sznurem sztucznych pereł.Chanel projektowała duże naszyjniki które nosiło się z kolczykami, broszkami i bransoletkami w kształcie jej ulubionych kwiatów - kameli. Stały się one symbolem jej domu mody.
Mam nadzieję, że podobają wam się takie posty. Chcielibyście poznać więcej odkryć Coco?

3 komentarze:

  1. Mi osobiści się podobają, taka ciekawostka i wyjaśnienie :)
    Zapraszam - http://www.szarepaski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, zwłaszcza, że mam jeszcze kilka pomysłów na takie notki :)

      Usuń
  2. zapraszam do mnie !
    obserwuję i liczę na to samo :)

    roca-land.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń